2013. január 28., hétfő

10 dolláros vigaszdíjakat osztogat a Facebook

Per indulhat a Facebook ellen, ugyanis fizetett reklámokat helyezett el a felhasználók üzenőfalán.

Személyes adatokkal reklámoztak
A probléma a Facebook szponzorált funciójával kapcsolatos. Olyan üzenőfali bejegyzésekről van szó, melyeken az oldal helyez el a falunkon reklámozás céljából különböző cégek által fizetve ezt. Hogy mégse tűnjön reklámnak, alatta megjelenítik, hogy melyik ismerősünk kedvelte az adott céget, márkát vagy terméket. Így módon nagyobb eredményeket kívánnak elérni a reklámozás szempontjából, a felhasználók pedig kevésbé észlelik ennek befolyásoló hatását, hiszen személyesebb jellegűnek tűnnek a posztok.
Jogilag nem tisztázott, hogy felhasználhatók-e az ilyen jellegű személyes adataink ebből a célból. A Facebook úgy véli, hogy nem sérti személyiségi jogokat, viszont nem szeretné megkockáztatni a bírósági pert.


Lehet jelentkezni a 10 dollárért!
Amennyiben pert indítanának a Facebook ellen az jelentős negatív reklámot jelentene neki, így igyekszik ezt elkerülni. Az ügy érdekében egy 20 millió dollár alapú összeget hozott össze azoknak a felhasználóknak a kárpótlásául, akik érintettek ebben. Akik úgy érzik, hogy elszenvedői az ügynek, jelentkezhetnek a kártérítésért, ami 10 dollárt jelent. Ha elfogadja ezt a díjat, akkor azzal együtt vállalja azt is, hogy nem indít pert az oldal üzemeltetői ellen. A jelentkezéskor nem feltétlenül kell bizonyítanunk, hogy érintettek vagyunk, a Facebook adatbázisából könnyen előkereshető az állításunk valódisága. Azoknál, akiknél biztos az érintettség a Facebook e-mailben értesítette őket a 10 dolláros fájdalomdíjról, de sok esetben spamnek hitték az üzenetet. A pénzért májusig lehet jelentkezni, akkor az is kiderül, hogy elég lesz a kártérítésre elkülönített összeg.

Egyelőre csak Amerikában elérhető ez a lehetőség, de valószínűleg hamarosan átjön Európába is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése